Gadis dan Zoo






Hari tu tak tahu nak ke mana. Lepas Ikin dan Dila balik Segamat, aku dan zaza gi sarapan di kedai makan tidak jauh dari wangsa budi. Lepas makan, sempat juga kami menyinggah ke pusat pameran proton. Tengok Saga BML yang baru dilancarkan. Macam biasalah, pakai tak semenggahkan, so mana ada salesman yang nak layan kami. So layan diri la. Bila nak minta pamplet pun macam tak nak bagi saja. Dia ingat kami budak sekolah agaknya (perasan muda lak!).
Destinasi seterusnya, pejabat pos. Beli sampul surat pos ekpress. Ingatkan kena ambil nombor, rupa-rupanya tak payah. boleh beli terus di kaunter. Nak buat macam mana, orang skema memang apa-apa nak ikut prosedur. Tiba-tiba, mata kami tertangkap satu iklan semasa sibuk melilau mencari kotak pos ekpress dalam pejabat pos itu.

Pekerja part time diperlukan di Zoo Negara. Sila hubungi.... bla... bla...

Tiba-tiba saja, timbul satu rasa dalam diriku. Bibirku mula menguntum senyum. Zaza memandangku dengan muka tanda tanya.

"Jom pergi Zoo nak?" Aku sudah tersenyum lebar. Berdebar juga menunggu reaksi Zaza.

"Zoo?" Zaza mengangkat kening. Kemudian dia mengangguk.

"Gilalah kita ni..." ujarku sambil menutup pintu kereta.

"Mesti Dada dengan Kiki jealous." Zaza ketawa mengekek.

Dengan berkobar-kobar, kami mula melangkah ke kaunter Zoo Negara. Mengalahkan budak sekolah, excited terlebih.

"Alamak, mana pula duit ni?" Aku cemas apabila tiada duit dalam dompetku. Perasaanku yakin benar masih ada lagi RM50.

"Hah? Takpelah. Pakai duit saya saja," balas Zaza lalu mula beratur membeli tiket.

Aku masih meraba-raba dalam beg tanganku. Mencari manalah duit RM 50 tu aku selitkan. Nak bayar guna kad kredit, terang-terang tulis di situ, Urusniaga tunai dalam ringgit Malaysia.

Jadi hari ni kami menghabiskan masa hampir setengah hari di Zoo Negara. Seronok sangat. Mengalahkan bebudak. Aku sebenarnya rindu nak main ular sawa. Akhirnya lepas gak gian nak main ular tu. Sempat gak aku tidurkan dia kat tepi paha aku, siap tepuk2 macam baby lagi. Elok je dia berlingkar kat paha aku, lena betul dia tidur. Comel sangat bila dia tidur ngan kepala terlentok macam tu.


3 comments:



ney said...

k`ann sgt hebat. sungguh teruja

said...

World Of Warcraft gold for cheap
wow power leveling,
wow gold,
wow gold,
wow power leveling,
wow power leveling,
world of warcraft power leveling,
world of warcraft power leveling
wow power leveling,
cheap wow gold,
cheap wow gold,
buy wow gold,
wow gold,
Cheap WoW Gold,
wow gold,
Cheap WoW Gold,
world of warcraft gold,
wow gold,
world of warcraft gold,
wow gold,
wow gold,
wow gold,
wow gold,
wow gold,
wow gold,
wow gold
buy cheap World Of Warcraft gold z3f6t7ue

ann said...

Kalau nak join, leh je.. lain kali kita wat rombongan.